sobota, 30 stycznia 2016

Kanapka z jajkiem sadzonym

Cześć Wszystkim! :)

Dziś propozycja śniadaniowa z jajem sadzonym podawanym na ciepłych grzankach.



Do przygotowania porcji dla dwóch osób będziemy potrzebować:

- 4 kromki pełnoziarnistego chleba
- 4 jajka
- garść świeżej rukoli
- kilka pomidorków koktajlowych
- 4 plasterki szynki parmeńskiej
- 4 plasterki żółtego sera (opcjonalnie)
- pikantny ketchup
- szczyptę soli i pieprzu do smaku
- łyżeczkę masła













1. Na rozgrzanej patelni rozpuszczamy masło.

2. Następnie na patelnię wlewamy jajka, każde po kolei, uważając aby nie zlały się w jedną całość. Jeśli jednak to nastąpi należy delikatnie rozdzielić lekko ścięte jajka drewnianą szpatułką.

3. Jajka oprószamy odrobiną soli i pieprzu. Tak przygotowane smażymy przez ok. 5 minut, do całkowitego ścięcia białka.

4. W międzyczasie przygotowujemy kanapkę.

5. Kromkę podpieczonego chleba (w tosterze, opiekaczu lub piekarniku) smarujemy ketchupem, na wierzch układamy rukolę i plasterek żółtego sera. 

6. Po 5 minutach każde jajko z osobna przewracamy na drugą stronę na dosłownie 2 sekundy, a następnie przekładamy na kanapkę.

7. Na wierzch układamy plasterek szynki parmeńskiej i tak przygotowaną kanapkę podajemy z pokrojonymi na pół pomidorkami koktajlowymi.


Jajko ma idealnie ścięte białko i płynne żółtko w środku. Jeśli nie lubicie płynnego żółtka po przewróceniu jajka na drugą stronę podsmażajcie je jeszcze przez ok. minutę.

Jajko sadzone można również przygotować i ułożyć na ulubionej bułce. Po dodaniu kilku plasterków pomidora, ogórka i odrobiny majonezu otrzymacie ciekawy zamiennik burgera :)


SMACZNEGO! :)


Spróbujcie również innych propozycji śniadaniowych z jajem: jajecznicy na maśle z szynkąpasty jajecznejjajek sadzonych w chlebieszakszukijajek w koszulkach

Polecany post

Szybki falafel

Cześć Wszystkim! :) Dziś pomysł na wegetariańskie falafele, czyli kotleciki z ciecierzycy. W klasycznej wersji falafele przygotowuje si...